zondag 11 december 2022

op naar kerst

Ik vertelde het boekje: op naar kerst

In dit boekje komen de dieren om beurt met iets van kerst...
Ik maakte een zoektocht doorheen de school waarbij de kleuters samen op zoek gaan naar het voorwerp van elk dier. 
Telkens scannen ze de qr-code in en dan zien ze een filmpje welk voorwerp ze moeten zoeken en waar het te vinden is...
De zoektocht begon met juf Julie terwijl ik bij Achille was maar toen ik terugkwam was de tocht nog niet klaar en wilden ze graag verder zoeken...


qr-code scannen om de kerstbal te vinden

op zoek naar...

in de gymzaal is iets te vinden

en ook in de gymzaal van juf Mieke

Odiel heeft de kerstbal gevonden bij de leraarskamer

Hanae vond de bloempot


Mila vond het boekje


in de eetzaal van de peuters

sleuren met de slee



zelfs in de berging van de juffen vonden we iets



telkens wordt alles verzameld in de kring




jammergenoeg sneuvelde de kerstbal...gelukkig heb ik er nog eentje



tot slot vieren alle dieren samen kerst in het hol van vos...
In de klas stond het hol van vos boven klaar om nogmaals het verhaal te vertellen en nu konden ze zelf vertellen waar ze alles gevonden hadden...




We hebben ook een nieuw aanbod loose parts met heel veel blinkers...misschien merkten jullie het al dat de kleuters soms thuiskomen vol glitters.


Vanaf maandag mag juf Jana (stagiaire) het van mij overnemen en kijk ik over haar schouder mee naar alle avonturen die ze samen zullen beleven.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.